A. 1590-1601:
Drames històrics -> Enrique IV, Ricardo II
Comèdies -> Sueño de una noche de verano, El mercader de Venecia, La fierecila domada, Las alegres muchachas de Windsor, Mucho ruid y pocas nueces, Como gusteis, La comeida de las equivocaciones, etc.
Tragèdies -> Romeo y Julieta
B. 1601-1608:
Drames històrics -> Enrique V, Ricardo III, Júlo César, Antonio y Cleopatra, Coriocano, etc.
Comèdies -> A buen fin no hay mal principio, Medida por medida
Tragèdies -> Hamlet, Rey Lear, Macloeth, Otelo
C. 1608-1611:
Comèdies -> Cuento de invierno, La tempestad
El teatre barroc en Espanya i el teatre Isabelí en Anglaterra tenen característiques en comú:
- Busquen trencar amb les normes i unitats del teatre clàssic.
- Tenen una coble acció, diferents línies argumentatives.
- Es barreja lo tràgic i lo còmic.
- És important la figura del graciós que aporta el contrapunt còmic. En Espanya sol estar representat per un criat i en Anglaterra per un paiaso. Ho bé fan un paper de bufó o bé de foll.
Teatre de Shakespeare
Primera etapa (1590-1601):
Etapa optimista, potser per les seves obres de joventut. Escribirà moltíssimes de les seves grans comèdies que segueixen la forma argumental de l'equívoc, de l'embolic. Una obra seva molt interessant és El Mercader de Venècia. Narra la història d'en Bassamio, un jove comerciant que té negocis a ultramar i està enamorat d'una dona anomenada Porcia. No té diners per pretendre estar amb ella i li demana diners al seu amic Antonio i aquest, li demana un prèstec a un jueu, en Shylock. Els prejudicis racials són molt importants aquí.
No hay comentarios:
Publicar un comentario